DYCHOVÉ CVIČENIE PRI STAVE ÚZKOSTI

dychove cvicenie

DYCHOVÉ CVIČENIE PRI STAVE ÚZKOSTI

1. Ak vás zastihne pocit úzkosti, či už v práci, škole alebo niekde inde v spoločnosti, ospravedlňte sa a na pár minút si nájdite nejaké tiché miestečko, kde budete sami.

2. Pohodlne si sadnite (ale môžete pri tom aj stáť, ak chcete alebo ak nemáte si kam sadnúť).

3. Na ruke zohnite ukazovák a prostredník a pomocou palca a prstenníka si pridržte nosné dierky.

4. Uvoľnite pravú nosnú dierku a zhlboka sa cez ňu nadýchnite.

5. Teraz uvoľnite ľavú nosnú dierku, pridržte pravú a vydýchnite. Po výdychu sa znova nadýchnite cez tú istú ľavú nosnú dierku.

6. Dierky opäť vymeňte, potom výdych a znova nádych.

7. Takto to opakujte a dýchajte niekoľko minút. Pocity úzkosti, nervozity a únavy by sa čoskoro mali rozplynúť.

Druhý spôsob dýchania je v podstate ten istý, akurát že po nádychu zapcháte obe dierky a na 4 až 5 sekúnd zadržíte dych.

Ak vás niekedy zastihne úzkosť, strach alebo nervozita, nemáte sa čoho obávať. Pomocou tejto dýchacej techniky sa za pár minút uvoľníte, zrelaxujete myseľ a znovu obnovíte duševnú rovnováhu.

PhDr. Peter Surovka, PhD.
psychosociálny poradca a terapeut