SOCIÁLNA PRÁCA
Milí priatelia, sociálni klienti!
- Ste v núdzi?
- Potrebujete poradiť, pomôcť?
- Neviete na koho sa máte obrátiť?
- Máte problémy v rodine, alebo v iných vzťahoch?
- Nemáte strechu nad hlavou?
- Nemáte financie na zabezpečenie základných životných potrieb?
- Potrebujete napísať žiadosti na úrady?
- Potrebujete pomôcť zorientovať sa v legislatíve?
- Potrebujete riešiť problémy súvisiace so zdravotným postihnutím?
- Máte vy, alebo váš rodinný príslušník problémy so závislosťou?
- Potrebujete sprostredkovať ďalšiu odbornú pomoc?
- Potrebujete, aby Vás niekto vypočul?
Spoločnosť Social Media je tu pre všetkých občanov, ktorí sa ocitli v situácii v ktorej si nevedia poradiť sami. Pomôžeme Vám hľadať nové riešenia ako vydržať, ako žiť, ako získať stratenú sebadôveru. Naučiť sa hľadať a prijímať pomoc, mať veci pod kontrolou a pozerať sa na svet s nádejou. Zvýšiť kvalitu Vášho života a života Vašej rodiny.
Klientovi sa snažíme poskytnúť:
- mediácia – spôsob mimosúdneho riešenia sporov
- potrebné informácie pre vyriešenie ich problému
- dobré rady
- aktívnu pomoc (napr: vypĺňanie formulárov, právnych dokumentov)
- usmernenie na príslušnú inštitúciu, ktorá je kompetentná v danej veci konať
Základné etické princípy našich spolupracovníkov:
- Nezávislosť – poradenstvo je nezávislé od akýchkoľvek politických, ekonomických alebo ideologických vplyvov
- Nestrannosť – poradňa poskytuje nestrannú službu a je otvorená pre každého bez rozdielu etnickej príslušnosti, rasy, pohlavia, politického alebo náboženského presvedčenia, handicapu alebo sexuálnej orientácie
- Rada musí byť nestranná a neutrálna a musí byť podaná s ohľadom na klientovu situáciu
- Podané rady a informácie nesmú byť ovplyvnené osobnými názormi a záujmami poradcu
- Dôvernosť – rozhovor s klientom je dôverný. Poradňa však nie je zbavená trestnej zodpovednosti. Pri získaní informácií o podozrení zo spáchania trestného činu má v zákonom definovaných prípadoch oznamovaciu povinnosť. Klient musí byť s týmito skutočnosťami oboznámený pred začatím rozhovoru.
- Poradca nemôže požadovať od klienta, aby o svojom probléme hovoril pred inými klientmi.
- Klient má právo, aby rozhovor prebiehal v prostredí zabezpečujúcom dôvernosť.
- Všetky aktivity v prospech klienta musia byť uskutočnené s jeho vedomím a s jeho súhlasom.
- Poradca je povinný zachovávať mlčanlivosť.
- Informácie môže zverejniť len so súhlasom klienta.
PhDr. Peter Surovka, PhD.
psychosociálny poradca
VY MÁTE PROBLÉM, MY POZNÁME RIEŠENIE !